Dnes už legendární výrobce luxusních šperků založený roku 1837 Charlesem Lewisem Tiffanym mnohokrát promluvil do streetwearu. A je třeba říct, že to skoro vždycky stálo za to! Pojďme se podívat na pár významných kolaborací tohohle šperkařskýho velikána. Shines bright like a diamond? Pusťme se do toho.

Supreme “Return to Tiffany”
Spojení legendárního s ještě legendárnějším.
Tiffany & Co. se v roce 2021 spojilo s newyorskou značkou Supreme a na prodejní pulty společně přinesli kolekci plnou netypických kousků. Ta svým názvem „Return to Tiffany“ odkazuje na původní přívěsky na klíče s žádostí, aby se zákazník vrátil do newyorského obchodu. Zajímavé je, že jejich retail cena v roce 1966 byla 11 dolarů, v roce 2021 jste si na sekundárním trhu mohli stejný přívěsek koupit za 1100 dolarů.

Nechyběly náramky, nejrůznější přívěsky a náhrdelníky (vypíchnul bych přívěsek na klíče ve tvaru klíče, který má uvnitř skrytý nůž), nebo ikonické „bogo“ v Tiffany modré.

Nike x Tiffany & Co.
Kolaborace, která psala historii.
Kdo neslyšel spojení „Tiffany Dunk“ musel žít asi pod kamenem. Tenisková spolupráce výrobce skatového hardwaru Diamond Supply Co. a Nike SB si díky svému barevnému provedení vysloužilo přezdívku „Tiffany Dunk“ i přes to, že o doopravdovou spolupráci s výrobcem šperků nešlo. Každopádně – za mě jeden z nejlepších párů všech dob!

Na ten se snaží navazovat letošní Nike x Tiffany & Co. Air Force 1. Celočerná teniska s jemným, tyrkysovým swooshem a drobným doplňkem na patě, který je vyvedený ze stříbra .925. ale působí proti „původním“ Tiffany Dunkům dost obyčejně. A svou vysokou retail price (400 dolarů) si u mě prostě Tiffany Air Force 1 neobhájili.

Co druhá colorway? To uvidíme.

Patek Philippe 5711 Nautilus x Tiffany & Co
Jestli je něco definicí tradice, je to švýcarská firma Patek Philippe. Vyrábí hodinky už od roku 1839 a je známá tím, že si všechny díly do „klenotů na zápěstí“ vyrábí sama, bez pomoci subdodavatelů!

Ani Patek Philippe neutekla „modrá kolaborace“. V roce 2021 se totiž s Tiffany & Co. spojil na modelu 5771 Nautilus. Kombinace ocelového řemínku a tyrkysově modrého ciferníku vypadá fakt bombově, bohužel nebyl bombový jen design, ale i cena.

Limitovaná edice se dala koupit pouze v buticích Tiffany & Co. v New Yorku, San Franciscu nebo Beverly Hills a cenovka jednoho kusu se během newyorské aukce vyšplhala na bezmála 150 milionů korun!
MSCHF x Tiffany & Co “The Ultimate Participation Trophy”
Cena útěchy… každý z nás to někdy zažil. Nic moc provedení, masová produkce…
Ale co trofej za účast s drobným twistem? Místo levných materiálů prvotřídní stříbro, ocel, mramor z Vermontu a 34 hodin práce? Ano, to je MSCHF x Tiffany & Co. Participation Trophy.

Spolupráce si částečně utahuje z tradice, kterou má Tiffany & Co. ve vyrábění trofejí pro ty největší sportovní ligy a události (NBA, NFL), zkrátka celý MSCHF.

Trofejí vyšlo jen 100 a už během jejich releasu se vědělo, že budou hodně unikátní. Ostatně, kolikrát vyrobí Tiffany & Co. trofej za účast? Pochybuju, že víc než jednou.
Pharell Williams x Tiffany & Co.
Jestli něco kreativní ředitel Louis Vuitton umí, je to zaujmout!
To ostatně dokazují i sluneční brýle, které si nechal vyrobit u příležitosti představení zimní kolekce japonské značky Kenzo.

Obruby byly vyrobeny z 18ti karátového zlata, celý obvod pak zdobilo 61 diamantů o hmotnosti 25 karátů.
400 dolarů.
Bylo vyrobeno 100 kusů.
Pochází ze švýcarské Ženevy.
Pharell Williams.
Cena se pohybuje v rozmezí 60-80 tisíc korun.